11 טיפים למעבר קל ונעים לטבעונות

1. מזל טוב על המעבר לטבעונות! תזכרו את היום החשוב הזה, שבו התחלתם להיות טבעונים, כדי שתוכלו לחגוג בעוד שנה טבעונולדת!

2. תדעו למה בחרתם בטבעונות ותלמדו על זה היטב. האם זה משיקולי אקולוגיה ודאגה לסביבה? האם זה מסיבות אתיות של צער בעלי חיים? האם זה בשביל הבריאות? ירידה במשקל? אם תלמדו היטב את החומר, זה יחזק אתכם בהחלטה ויעזור לכם להתמיד, וגם תהיו מוכנים לשאלות של אנשים.


3. תבנו לכם תפריט פחות או יותר קבוע, שתתרגלו אליו ויהיה לכם טעים וקל. בעיקרון, כדי להשיג את כל אבות המזון שאתם צריכים, אם תאכלו מהקבוצות הבאות בצורה מגוונת, התזונה שלכם תהיה טובה ותספק לכם את כל מה שאתם צריכים: חלבון, ברזל, סידן, פחמימות, שומן, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. בשבועות הראשונים תצטרכו להקדיש לזה זמן, אבל אחר כך זה כבר יזרום לכם בקלות ולא תהיה לכם בעיה.

זה מה שאתם צריכים לאכול כל יום:
לארוחת צהרים- דגנים מלאים: לחם מלא, אורז מלא, פסטה מקמח מלא, קוסקוס מלא + ירקות עמילניים: קטניות (חומוס, אפונה, שעועית, עדשים), תפוחי אדמה, תירס, ארטישוק, דלעת, צנון, כרובית, כרוב, סלרי, חזרת, פטרוזיליה. בשאר היוום: ירקות טריים: 4-5 ביום, זרעים ואגוזים: 2 מנות ביום (זרעי צ'יה, זרעי פשתן, טחינה, שומשום, אגוזי מלך, אגוזי לוז, אגוזי ברזיל, שקדים, אגוזי קשיו, פירות: 2 ביום.
4. אל תעשו את זה לבד. אם יש לכם חברים או קרובי משפחה שהם גם טבעונים, זה מצוין. אם לא, בפייסבוק יש קבוצות של טבעונים בשפע. חפשו קבוצה של טבעונים, אפילו במקום מגוריכם, והצטרפו אליה. מומלץ מאד להצטרף לאתגר 22+, אתגר שבו אפשר לנסות טבעונות ביחד עם עוד אנשים כמוכם שמתחילים בזה, ועם ליווי צמוד של מדריכים ותזונאים.
5. תנו לעצמכם זמן להסתגל. אל תצפו להסתגל לטבעונות בבת אחת. זה לוקח זמן להתרגל לזה. ברוב המקרים השינוי חיובי כבר בהתחלה. מרגישים נמרצים וערניים יותר, יורדים במשקל ומרגישים קלילים. אבל לפעמים למערכת העיכול קצת קשה להסתגל. יש כאלה שמרגישים נפיחות וכבדות (בגלל הקטניות). בכל מקרה, קחו את הזמן ותנו לגוף להתרגל לתזונה החדשה. חוץ מזה, יכול להיות שתנסו להכין מאכלים חדשים וזה לא יצליח. גם לזה תנו הזדמנות. יכול להיות שיש מאכלים שלא תתחברו אליהם. זה בסדר. גם כשאכלתם מן החי לא אהבתם הכל, נכון?
6. תדאגו לחטיפים. לא תמיד תמצאו אוכל טבעוני בסביבה שלכם, לכן רצוי שיהיה לכם בתיק באופן קבוע משהו לנשנש כמו פרי, אגוזים או חטיף טבעוני. אם נתקעתם בלי, תופתעו לדעת שיש הרבה חטיפים וממתקים שהם טבעונים בכל סופר בלי שיעדו אותם לטבעונים. הנה רשימה של דברים טבעוניים שתוכלו למצוא בקלות בכל קיוסק או מכולת, למקרה שנתקפתם ברעב.
7. אל תתפתו לאכול פחמימות ריקות מתוכן. הכי מפתה זה לאכול פרוסת לחם לבן או פסטה, אבל תזכרו שאחד היתרונות של התזונה הטבעונית היא התרומה הבריאותית לגוף. אז תשתדלו לאכול לחם מלא או פסטה מלאה ולשלב איתה ירקות וקטניות. אגב, זה נכון גם לגבי התזונה הקרניסטית.
8. תזכרו שזה שזה טבעוני לא אומר שזה טוב בשבילכם. האוכל הטבעוני עשה כברת דרך ארוכה, שזה גם טוב וגם רע. היום יש הרבה יותר אפשרויות של מאכלים טבעוניים ארוזים ומוכנים לאכילה שאפשר למצוא בהרבה חנויות מזון. הבעיה היא שהרבה מהמזון הזה הוא מעובד ומכיל מרכיבים לא כל כך בריאים כמו שומנים, סוכר, חומרים משמרים ונתרן. תשתדלו לצרוך פחות אוכל מעובד ויותר אוכל ביתי וטרי.
9. קחו ויטמין 12 ומלח מועשר ביוד. ויטמין 12 ויוד הם שני רכיבים תזונתיים שאי אפשר להשיג בתזונה מן הצומח. לכן קנו תוסף של ויטמין 12, והוסיפו לארוחות שלכם מלח מועשר ביוד.
10. אל תיכנסו למלחמות עם הסביבה. המעבר לטבעונות גורר הרבה תגובות ותשומת לב מהסביבה. אנשים יגידו לכם הרבה דברים, מסיבות שונות, נגד הטבעונות. העצה שלי, אל תיכנסו לויכוחים. בקשו מהאנשים שמסביבכם בנימוס לכבד את בחירתכם ולא להציק לכם. לדעתי לא כדאי לנסות לשכנע אחרים להיות טבעונים כל עוד אתם רק בהתחלה. חכו עם זה קצת. השינוי הוא חד וכדאי להסתגל אליו לפני שמתחילים במאבקים נוספים.
11. תזכרו שתמיד יש למי לפנות. כמו שכתבתי קודם, להיות טבעוני זה אומר שאתם לא לבד. יש עוד המון טבעונים כמוכם שקל מאד למצוא בקבוצות בפייסבוק, והם עוזרים ותומכים ומסייעים בכל בקשה, שאלה או בעיה. אף פעם אל תתביישו לשאול שום דבר. תמיד יש מי שישמח לעזור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מסעדות ידידותיות לטבעונים