איך להיות טבעונים ולחסוך בהוצאות

הרבה אנשים מפחדים להיות טבעונים כי זה נראה להם יקר. האמת שיש בזה משהו. הרבה מוצרים, מעצם הגדרתם כ"טבעונים" מתומחרים במחיר גבוה יותר. לפעמים זה בגלל שיש שימוש בחומרי גלם יקרים יותר, או הליך ייצור מורכב יותר, או שההליך השיווקי הוא יקר. לפעמים זה רק בגלל שידוע שטבעונים מוכנים לשלם יותר. אני לא רוצה להיכנס לניחושים מהן הסיבות לכך שאוכל טבעוני הוא יקר יותר, אבל יש דרכים לעקוף את היוקר הזה ולחיות טבעוני בלי להגזים בהוצאות.

1. אל תקנו הרבה גבינות וממרחים. קנו מדי פעם גבינה אחת או ממרח אחד. אל תקנו הרבה גבינות, ממרחים, רטבים וכד' בבת אחת. זה גם יקר, גם מתקלקל מהר ובדרך כלל גם מכיל חומרים לא טבעיים שאינם בריאים.

2. במקום לקנות מוצרים מעובדים, קנו חומרי גלם והכינו לבד. יש הרבה דברים שאפשר להכין לבד בקלות, כמו מיונז טבעוני, קמחים שונים (חומוס, עדשים ועוד), ממרחים שונים ועוד. כאשר קונים את חומרי הגלם במקום את המוצר המוגמר, המחיר הוא נמוך יותר לכמות גדולה יותר.

3. חפשו את הפרווה, לא את הטבעוני. חפשו בין המוצרים שאתם קונים, על המדפים הרגילים, לאו דווקא בין המדפים של מחלקת הטבע או המחלקה שמיועדת לטבעונים/צמחונים/ללא גלוטן, את המוצרים שמכילים את התיאור "כשר פרווה". הם הרבה פעמים יהיו זולים יותר ממוצרים שמיועדים במיוחד לטבעונים. למשל: גלידות פרווה של החברות הגדולות (מחיר של 1+ ליטר הוא פחות מ-20 שקלים. מאפי שמרים בקופסה כמו רוגעלך, קרואסון בטעם שוקולד, שנק וכד'- מחיר של קופסה במשקל של חצי קילו הוא בערך 12 שקלים. אם יש בסביבה שלכם רשתות מזון שמיועדות לדתיים, עוד יותר טוב, תוכלו לקנות שם פרווה בזול.

4. קנו ירקות ופירות בעונה שלהם. קורה לפעמים שמתפתים להכין מתכונים שמכילים פירות וירקות שלא בעונה שלהם, כמו בננה בקיץ, פירות הדר בקיץ, אבוקדו בקיץ, מנגו בחורף ועוד, ואז המחיר שלהם הוא גבוה יותר. כאשר הפירות והירקות משווקים בעונה שלהם, המחיר שלהם נמוך יותר.

5. קנו מה שטוב לבריאות שלכם. השתדלו להימנע מממתקים, חטיפים, מאכלים מוכנים וכד' שגם יעיקו על התקציב שלכם וגם מכילים מרכיבים שאינם בריאים לכם. השקיעו בפירות, ירקות, קטניות ואגוזים.

6. אל תאכלו עם העיניים. השתדלו להימנע מדפים בפייסבוק ובאינסטגרם שמראים תמונות של מאכלים טבעונים מגרים, משמינים וגם יקרים בלי סוף. זה יגרום לכם לרצות אותם גם.

 אל תשכחו שאחד היתרונות בתזונה טבעונית הוא הבריאות. אם תאכלו יותר מקבוצות הפירות, הירקות, הקטניות, העדשים וכו', ופחות מהמאכלים המעובדים, גם תתרגלו ותרצו פחות את המאכלים המעובדים, גם תהיו בריאים יותר וגם תחסכו בהוצאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מסעדות ידידותיות לטבעונים