טבעונית ואוכל כל- זוגיות מעורבת

בעל הגיש בקשה לגט מאשתו בגלל שהפכה לטבעונית בטענה: הטבעונות הרסה לנו את החיים.
זוהי ידיעה שפורסמה בעיתון מעריב לפני כמה ימים.
הבעל טוען בפני בין הדין הרבני: "אשתי הפכה לטבעונית וחיי הפכו לגיהנום". וכל זה קורה שנייה לפני ליל הסדר שידוע שגורם להרבה בלגן גם ככה.
האישה ביקשה לעשות ליל סדר עם אוכל טבעוני, כלומר בלי זרועות של חיות על קערת הסדר, בלי ביצים של תרנגולות, בלי גפילטע פיש מדג אומלל. בעיני הטבעונים זה לגיטימי לגמריי, לא?
הבעל רוצה ליל סדר כהלכתו, על פי המסורת היהודית.

הם נשואים 20 שנים ויש להם שלושה ילדים. מאז שהאישה הפכה לטבעונית, לפני יותר משנה, טוען בן הזוג ש"אבדה לנו שמחת החיים בבית". הבעל, באמצעות עורכי הדין הוסיף: "היא המשיכה לאכול דגים, ביצים ומוצרי חלב, אבל לפני כשנה וחצי הפכה לטבעונית אדוקה וקנאית והפסיקה לאכול מוצרי חלב, דגים וכל דבר חי בטבע".

הבעל מציין כי "הרצון שלה להיות טבעונית הוא דבר לגיטימי וכיבדנו את זה, אבל ברגע שסירבה להכין שניצלים לילדים ומאכלים אחרים, המצב הפך לבתי נסבל". לדבריו אין עוד טעם לחיי הנישואין כשאשתו מסרבת להשתתף בארוחות משפחתיות ומסרבת שנעשה על האש. יתרה מזאת הוא מדגיש כי היא הפכה לאלימה ו"ברגע שהיא שומעת שאכלתי בשר במסעדה או במקום אחר היא מכנה אותי רוצח".
האישה טוענת להגנתה כי זכותה לנהל אורח חיים טבעוני ולהעביר את האכילה הבריאה הזו לילדיה. היא גם מדגישה כי היא לא מונעת מבעלה לאכול מה שהוא רוצה "אבל כשהוא אוכל בשר זה מרגיז אותי מאד ואני מגיבה בחריפות".
עכשיו ,מבקש הבעל באמצעות עו"ד לנהל סדר כהלכתו כדי שהילדים במשפחה יוכלו לקיים את מצוות חג האביב. עורכי הדין הציעו פשרה להכין שני שולחנות אחד טבעוני ואחד רגיל.

התשובה של בית הדין היתה להגיע להבנות ביניהם או שיחויבו בהוצאות, במקרה שאחד הצדדים יתבצר בעמדתו.

אני לא רוצה לשפוט את הצדדים בסיפור ובטח שלא מבלי להכיר אותם לעומק.
יכול להיות שהיחסים עלו על שרטון כשהוא כעס שהיא "לא רוצה להכין שניצלים לילדים". אני מאד מבינה אותה וליבי יוצא אליה.

אני טבעונית כבר שנה. התחתנתי כשהייתי אוכלת כל. הפכתי לטבעונית בגיל 42. כלומר, 42 שנים לקח לי להגיע למסקנה שאני מפסיקה לאכול מן החי.

לא נראה לי נכון לקרוא לבן זוגי רוצח בגלל שהוא לא שינה את ההרגלים שלו ביחד איתי. 
נכון שהוא משתף פעולה עם תעשייה רצחנית ואכזרית והלוואי שיפסיק, אבל לקרוא לו בשמות ולהתעצבן לא יעשה טוב לאף אחד ולא ישרת שום מטרה, להיפך.
כשבן זוגי אוכל בשר, אני מתעלמת. פיתחתי עיוורון. דווקא הסבלנות שלי כלפיו גרמה לו לקבל אותי ואת השינוי שעשיתי ולהפחית בעצמו אכילה מן החי. אני לא מכינה שום בשר אבל זאת עובדה שהיתה נכונה גם קודם.
יש למשל בית מאפה שהוא עוצר לקנות בו מאפים מתוקים ובורקסים והוא קונה רק את הטבעונים. הוא שואל בכל מקום בשבילי אם האוכל טבעוני. לפעמים נראה לי שהוא קצת מתגאה אפילו. 
דווקא בגלל שאני מקבלת אותו הוא מקשיב לי יותר. אמנם הוא לא הפך לטבעוני אבל הוא מתחיל בזמן האחרון להתלונן שבשר עושה לו לא טוב בבטן. גם מוצרי חלב הוא הפחית.
אז אם אתם טבעוניות.ים ויש לכם בני.ות זוג שלא- עדיף שתתאזרו בסבלנות ותקבלו את זה שהם עדיין לא עשו את השינוי ועם אהבה וכבוד הדדי הם ילכו לקראתכם ואולי ישתנו גם.
😍🌹

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מסעדות ידידותיות לטבעונים